Tadej Jevševar

V idejo, v katero verjameš, moraš investirati svoj čas.

V preteklem mesecu je skupina ambicioznih, strokovnih in kreativnih trboveljskih mladcev pokazala svojo idejo in izdelek svetu. Uau! Odziv je bil, v številkah, sedemnajstkrat boljši od pričakovanega. Kdo bi si mislil, da bo mali medaljonček s čipom, ki ga obesite na ključe, psa, torbico ali kaj drugega in vašemu telefonu sproti javlja, kje se nahaja, sprožil tako velik bum? Odslej ne boste nikoli več založili ključev. Sedel sem z njihovim razvijalcem programske opreme in zdaj, ko to mesto dejansko tudi morajo imeti, s predstavnikom za stike z javnostmi ter s starim glasbenim kolegom Tadejem Jevševarjem. Hotel sem izvedeti, kakšen mora biti scenarij, da trboveljska zgodba uspe v svetu.

 

Chipolo je hitro postal trboveljska znamka. Najprej razčistiva, kaj Chipolo sploh je. Po domače.

»Chipolo je pametni ‘bluetooth’ obesek, ki si ga uporabnik lahko pripne na svoje ključe, kar bo najverjetneje najbolj pogost način uporabe. Pripnete ga lahko tudi na psa, denarnico ali kar koli vrednega, kar navadno izgubite. Chipolo vam bo omogočil, da vrednih stvari ne boste nikoli več založili ali izgubili, saj bo svoj položaj javil aplikaciji na vašem pametnem telefonu.«

 

Glede na odziv svetovne javnosti je pred nami izdelek, ki mu je v zibelko položen tržni uspeh. Kako v vaši ekipi poteka celoten proces – od ideje, ko nekomu zasije žarnica, do dobrega in uporabnega izdelka, ki gre iz doline po svetu?

»Člani Chipolo ekipe smo že pred časom ustanovili ‘start-up’ podjetje, ki se je ukvarjalo z razvijanjem aplikacij za pametne telefone in tablice. Prijatelji smo že od prej, še posebej z dvema članoma današnje ekipe, Juretom (Zdovcem) in Domnom (Plaskanom). Ta dva sta resnična mojstra razvoja strojne opreme, posebej na področju razvoja tehnologije ‘bluetooth’. Popoldne, ob prijateljskem druženju, smo prišli na idejo o združevanju naših programskih izkušenj in njunih veščin. Na začetku nismo razmišljali o pametnem obesku, imeli smo večje načrte, a nas je v to prisilil Domen, ki resnično ves čas izgublja in pozablja pomembne stvari. Rekli smo, da mu naredimo uslugo. Projekta smo se lotili, saj smo vedeli, da ni tako zelo zahteven in da bo kot tak v svoji lahkotnosti dobra iztočnica za delo naprej. Začeli smo z razvijanjem ideje in končali pri obesku, ki ima velike možnosti za tržni in tehnološki uspeh. Problem izgubljanja pomembnih stvari je res vsepovsod prisoten.«

 

Gre torej za zapleteno kombinacijo strojne in programske opreme. Kako razvijalci postavijo tak projekt, strukturo, da na koncu na telefonu zapiska in javi položaj izgubljenih ključev?

»V svetu je pri ‘start-up’ podjetjih trend razvijanja programske opreme. Logično,naložbeni in obratovalni stroški so veliko nižji. Ampak mi smo se odločili, da sestavimo oba dela procesa; programskega in strojnega – fizičnega. Skupaj smo prvič sestavljali fizični izdelek.

Zgodba je zelo enostavna. Vsak od nas je imel še svoje službene obveznosti, zato smo se srečevali popoldan. A ker so se stvari dobro odvijale, je naše sodelovanje iz hobija preraslo v prednost obeh podjetij in tako smo se združili v Chipolo Team. Projekt se je ustavil šele, ko se je pojavila potreba po investicijskem kapitalu za masovno proizvodnjo.«

 

In zdaj smo na pragu prav tega …

»Tako je.«

 

Tja še prideva. Pri Chipolu gre torej za sodelovanje dveh trboveljskih podjetij, ki združujeta šest ali sedem kreativnih in sposobnih mladih podjetnikov in razvijalcev. Razčistiva z ekipo.

»Domen Barovič je grafični oblikovalec. Projekt vodi Primož Zelenšek, vleče niti in skrbi, da sodelovanje s podizvajalci poteka, kot mora. Za promocijo in spletno komuniciranje skrbi Alan Jančič, moja malenkost pa bdi nad celotno promocijo in trženjem izdelka. Kot rečeno, na drugi, ‘hardwarski’ strani sta za celotne možgane Chipola odgovorna Jure Zdovc in Domen Plaskan. Skrbita za tehnologijo ‘bluetooth’ v izdelku. Andreas De Reggi pa poskrbi, da so vse aplikacije za pametne telefone programirane, kot morajo biti, in da delujejo.«

 

Delo v skupini je lahko izziv. Ker vas vse osebno poznam, vem, da je vsak od vas zelo močna osebnost. Kako se sinhronizirate? Kako ostanete tim?

»Soglašam s trditvijo. Ta izziv se je nedvomno že pokazal. Ko nekaj razvijaš in skupaj delaš cele dneve in noči v istem prostoru, pride do težav. Vsak od nas ima tudi svoje življenje in življenjske izzive, zato normalno prihaja tudi do nesoglasij. A do zdaj smo iz teh vedno razbrali le najboljše in nove priložnosti za naprej. Konec koncev smo zelo kohezivni, ekipa je dobro povezana in vsi stremimo k skupnemu uspehu.«

 

Kot rečeno, zdaj je pred vami prelomnica. Ptiči čivkajo: »Chipolo je na Kickstarterju, Chipolo je na Kickstarterju.« Kaj sploh je Kickstarter in kaj to prinaša vam?

»Kickstarter je spletna platforma, kjer lahko posameznik ali skupina prijavi svoj izdelek ali storitev, idejo, scenarij, skratka kar koli in si zada cilj: s podporo in prispevki obiskovalcev v določenem času zbrati dovolj sredstev, da ideja zaživi na trgu. Mi smo si zadali petnajst tisoč dolarjev v enem mesecu.«

09112013-Tadej Jevsevar-8

Je Kickstarter mednarodna platforma?

»Svetovna platforma, na katero pa se na tej točki lahko prijavijo le podjetja in posamezniki iz ZDA, Kanade, Nove Zelandije, Avstralije in iz Velike Britanije.«

 

A če se ne motim, je vaša ekipa iz Trbovelj?

»Res je. Imamo pa poslovnega svetovalca iz Kalifornije, prek katerega smo na Kickstarterju uspeli prijaviti izdelek.«

 

Kakšni so bili odzivi iz vseh naštetih držav?

»Izjemni. Že v prvih sedemnajstih urah smo zbrali želena sredstva. Prišlo je do velikega povpraševanja, tako s strani končnih kupcev kot distributerjev, zato smo zdaj sredi dogovorov, ali naj Chipolo ponudimo tudi v trgovinah.«

 

Kaj pa konkurenca? Svet je velik. Se bojite, da vas za manj denarja ‘skopirajo’ Kitajci?

»Ne, Kitajci gotovo ne. Več pritiska bo iz Amerike.«

 

Kickstarter kampanja, ki se je končala v soboto, 16. novembra, je torej projekt uspešno nahranila s skoraj 300 tisočaki. Dober začetek, a vemo, da v poslovnem svetu največji izziv predstavljajo razvoj, vzdrževanje in nadgrajevanje. Poleg tega se vas je hitro prijela tudi titula ‘novi Dewesoft’. Vas ta odgovornost spodbuja za naprej ali predstavlja bolj grenak izziv? Je strategija pripravljena?

»No, prav gotovo nam je v čast, da nas kdo primerja z Dewesoftom. Že sama beseda kickstarter kaže na začetek procesa. Zelo velika odgovornost je padla na naša ramena, še posebej, ker smo s kampanjo v tolikšni meri presegli želeno vsoto. V decembru bomo izdelke pošiljali resnično velikemu številu kupcev po vsem svetu, saj je sedemdeset odstotkov naročil do danes prišlo ravno iz tujine, tudi iz ZDA in Kitajske. Pomisli, v petnajstih dneh moramo poslati deset tisoč obeskov.

Strategija je seveda začrtana. Ko se Chipolo resnično uveljavi na svetovnem trgu, pa ponudimo še druge izdelke s tehnologijo ‘bluetooth’. Leto 2014 bo na tem področju namreč mejni razvojni kamen.«

 

Ali lahko zaupaš, o kakšnih izdelkih bo govora?

»Zdaj je to še poslovna skrivnost. Dobra novica pa je, da bo proces dela zahteval ogromno novih, mladih in ustvarjalnih ljudi. Vzdrževali bomo Chipolo in ponudbo širili. Tudi novi izdelki bodo stali na napredni tehnologiji ‘bluetooth’ in fizičnih pripomočkih.

Skrivnost pa ni, da bomo Chipolu kmalu dodali tudi silikonski obroček, zaradi katerega bo obesek vodoodporen.«

 

Se morda pod zastavo Chipola obeta priložnost za reševanje katerega od mnogih socialnih izzivov v Trbovljah? Načrtujete vključevanje v družbeno življenje v občini? Se lahko nadejamo novih delovnih mest?

»Gotovo. In ne samo v Trbovljah. Promocija Chipola sloni na dejstvu, da je celoten izdelek izdelan v Sloveniji. Chipolo ne bo nikoli izdelan na Kitajskem.

Ko bo povpraševanje dovolj veliko, bo prišla tudi priložnosti za nova delovna mesta. Vedeti moramo, da govorimo o masovni proizvodnji. V Trbovljah že zdaj iščemo nove, mlade ljudi, ki so željni znanja in sprememb ter so seveda pripravljeni na trdo delo.«

 

Dokazali ste, da je ne glede na gospodarsko krizo mogoče narediti korak naprej. Kakšen je po vašem mnenju recept?

»V idejo, v katero verjameš, moraš investirati svoj čas. Več kot osem ur na dan. Ko razvijamo, časa sploh ne merimo. Še pred Kickstarterjem smo delali dneve in noči.«

 

Se vam zdi, da je na uspeh vplivala kakšna osebna trboveljska lastnost?

»Prav gotovo. Če drugega ne, smo trmasti. Ker smo majhni in na žalost pozabljeni, se poskušamo dokazati v državi in svetu.

Nujno moram poudariti, da je pri kampanji tega izdelka sodelovalo in jo podprlo ogromno prijateljev iz Trbovelj. Veliko nam je pomenilo vsako všečkanje na omrežju Facebook, vsaka pohvala, vsa pomoč … Resnično si živeti v takem mestu zdaj bolj kot kdaj koli prej štejemo v veliko čast.«

 

Pripravljalno obdobje in start projekta, ko ste svoj izdelek in njegovo supernamembnost predstavili, sta za vami. Do vas je prišla množica komentarjev s celega sveta. Je kdo od navdušenih predlagal še katero drugo namembnost? Kaj, kar bi lahko peljalo Chipolo v novo strateško smer?

»Res je, do nas je prišlo ogromno pozitivnih in zanimivih odzivov. Smejim se, saj smo v glavnem spoznali, da je na svetu ogromno ljubosumnih moških. Ljudje bi radi uporabili Chipolo kot sledilno napravo za svoje bližnje, žene, punce …«

© 2015 Novičarski portal Sr(e)čno Trbovlje

Na vrh strani